Ostoskorini

Tyhjä ostoskori - 0,00 €
Ostoskori on tyhjä

0

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Huittisten Sanomalehti Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan, myös PH-Shop -verkkopalvelussa yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä ohjeita ja suosituksia. Tässä julkaistut ehdot ovat voimassa toistaiseksi 1.5.2015 alkaen. Hyväksymällä nämä PH-Shopin sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot, sekä kuluttaja-asiakas että palvelua käyttävä myyjä hyväksyvät PH-Shopin osapuolten vastuut.

PH-Shop -verkkokauppa toimii ns. shop-in-shop -periaatteella, mistä yksittäiset yrittäjät voivat varata markkinointi- ja myyntitilaa yritykselleen, tuotteilleen ja palveluilleen. PH-Shopissa myytävien tuotteiden tuotevastuu asiakkaille on aina ko. tuotteiden kauppiailla.

PH-Shop on auki 24 tuntia vuorokaudessa. Palvelu saattaa satunnaisesti olla pois käytöstä huolto- tai muutostyön, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden, järjestelmän liiallisen kuormituksen tms. syyn vuoksi.

Palvelu sisältöineen on suojattu tekijänoikeuslain mukaisesti. Palvelun kaikki oikeudet, tekijänoikeudet mukaan lukien, ovat Huittisten Sanomalehti Oy:llä tai sen sopijakumppaneilla. Kuluttajalla ja yritysasiakkaalla on oikeus käyttää palvelun sisältöä käyttöehtojen ja tekijänoikeuslain sallimissa rajoissa. Kuluttaja voi jakaa PH-Shopin tarjouksia sosiaalisessa mediassa tai sähköpostitse yksityishenkilönä. Yritysasiakkaalla on oikeus jakaa PH-Shopin tarjouksia yritysprofiilissaan ja muilla sivulla, kunkin sivun sallimilla tavoilla.

Kuluttajan PH-Shopissa tekemä ostotilaus on sitova. Sopimus tuotteesta tai palvelusta syntyy aina tuotteen/palvelun myyneen kauppiaan ja kuluttajan välille. Huittisten Sanomalehti Oy ei ole palvelua tai tuotetta koskevan sopimuksen osapuoli, muulloin kuin omien tuotteidensa ollessa kyseessä.

 

Verkkokaupasta tilaaminen

Tuotteen saatavuus ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Toimituksesta vastaa kukin kauppias itse. PH-Shopin tuotteiden ja palvelujen myyntialue on koko Suomi. Kuluttajan velvollisuus on tarkistaa toimitusehdot ja -kulut kunkin tuotteen ja/tai myyjäyrityksen kohdalla erikseen.

Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Palautusaikaan liittyvää lisätietoa löytyy täältä. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/etamyynti/peruutusoikeus/. Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla. Kuluttajansuojalain 6:14 mukaan kuluttajan on ilmoitettava peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla suoraan myyjäyritykselle. Pelkkä tavaran palauttaminen ei riitä sopimuksen purkamiseksi. Kuluttajan ei tarvitse lain mukaan esittää perusteluja palautukselle.

Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot kuluttaja hyväksyy, että verkkokauppa tai sen kauppias lähettää asiakkaalle sähköpostia tilaukseen liittyvissä asioissa.

 

Hinnat

PH-Shopissa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, joka yleisimmillään on 24%. Mikäli myytävät tuotteet/palvelut kuuluvat alennetun verokannan piiriin, siitä mainitaan myyntisivulla erikseen.

 

Maksaminen

Verkkokauppaostokset maksetaan verkkopankissa tai luottokortilla. Maksupalveluista vastaa Checkout Finland Oy (Y-tunnus 2196606-6, PL 322, 33101 Tampere, p. 0800 552 010/ ilmainen puhelu).

Mikäli ostoskorista löytyy tuotteita usealta kauppiaalta, ne maksetaan kuitenkin yhdellä maksutavalla.

Valitettavasti et voi käyttää PH-Shopissa maksuvälineenä myyjäyritykseen aiemmin saamaasi lahjakorttia. Se tulee käyttää asioimalla suoraan myymälässä.

 

Oikeus evätä tilaus

Verkkokaupalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

 

Tuotteen toimittaminen

Tilauksen hyväksymisen jälkeen sitä ei voi enää muuttaa PH-Shopissa. Mahdolliset muutokset täytyy tehdä olemalla suoraan yhteydessä ko. kauppiaaseen PH-Shopista löytyvillä yrityksen yhteystiedoilla.

Hyväksytystä tilauksesta toimitetaan sähköinen tilausvahvistus, josta voi tarkistaa tilauksen tiedot. Kukin PH-Shop -kauppias vastaa siitä, että kuluttaja saa kuluttajansuojalain 6 luvun edellyttämät tiedot kirjallisesti tai sähköisesti. Sähköpostipalvelimet siirtävät toisinaan viestejä suoraan roskapostiksi. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, kannattaa tarkistaa roskaposti-kansio. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää ja/tai tulostaa mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy kauppiaan käsiteltäväksi.

Toimitusaika on tuotteesta riippuen 1-14 vrk, mikäli tuotekuvauksessa ei ole muuta mainittu. Mikäli kuluttaja on ilmoittanut noutavansa tuotteen/tuotteet suoraan kauppiaalta tämän liiketiloista, tulee tuote noutaa kuukauden kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Kuukauden jälkeen kauppiaalla on oikeus palauttaa tuote myyntiin ilman maksunpalautusvelvoitetta kuluttajalle.

 

Toimitustavat ja -kulut

PH-Shopista tilatut tuotteet toimitetaan kuluttajalle ostotapahtuman yhteydessä tehdyn valinnan mukaan joko postitse tai kuluttaja noutaa tuotteet myyjäliikkeestä toimituskuluitta.

Tuotteen toimituskulut sisältyvät aina tuotteen hintaan.

Toimitukset tehdään kauppiaskohtaisesti. Mikäli kuluttaja valitsee ostoskoriin tuotteita useammalta kauppiaalta, ne toimittavat tuotteet omina osatoimituksinaan.

Kuluttajan tulee reklamoida ulkoisista kuljetusvaurioista välittömästi: pakettia noudettaessa Itellalle ja myyjäyritykseen PH-Shop -palvelusta löytyvillä yhteystiedoilla.

Mikäli kuluttaja on tilauksessaan ilmoittanut noutavansa tuotteen/tuotteet suoraan kauppiaalta tämän liiketiloista, tulee tuote noutaa yhden kuukauden kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Kuukauden jälkeen kauppiaalla on oikeus palauttaa tuote myyntiin ilman maksunpalautusvelvoitetta.

 

Tilausrajoitukset

PH-Shopista voivat tehdä ostoksia yli 15-vuotiaat henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.

Tuotteita toimitetaan vain Suomeen.

 

Tuotteen palautusoikeus

Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Palautusaikaan liittyvää lisätietoa löytyy täältä:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/etamyynti/peruutusoikeus/.

Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla. Kuluttajansuojalain 6:14 mukaan kuluttajan on ilmoitettava peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla suoraan myyjäyritykselle. Pelkkä tavaran palauttaminen ei riitä sopimuksen purkamiseksi. Kuluttajan ei tarvitse lain mukaan esittää perusteluja palautukselle.

Suositamme kuluttajaa palautustapauksessa ottamaan ensin yhteyttä myyjään PH-Shop -palvelusta löytyvillä yhteystiedoilla

Mikäli tilaamasi tuote on viallinen tai kauppias on lähettänyt Sinulle väärän tuotteen, voit palauttaa sen palautusohjeiden mukaisesti.

Palautettavan tuotteen tulee olla moitteettomassa kunnossa, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja ilmoittaa täydelliset yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite), tilinumero, jonne rahat halutaan palautettavan sekä tilauksen mukana tullut kuitti/lähete. Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla.

Asiakkaan tuotteesta/palvelusta mahdollisesti maksama hinta palautetaan kunkin kauppiaan toimesta asiakkaalle mahdollisimman pian, viimeistään 30 vrk:n kuluessa peruutuksesta edellyttäen, että kauppias on saanut asiakkaalta kaikki maksun palauttamiseen tarvittavat tiedot ja tuotteen palautus on muutoinkin ollut em. ehtojen mukainen. Myyjän vastuu virheellisissä tuotteissa rajoittuu tuotteen myyntihinnan ja toimituskulujen korvaamiseen. PH-Shopista ostettuja lahjakortteja ei voi palauttaa.

 

Selvät hintavirheet

PH-Shopin kauppias voi evätä tilauksen selvän hintavirheen kohdalla. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla mm. seuraavat: jos tuotteen hinnaksi on ilmoitettu 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 39 euroa. Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan voidaan katsoa ymmärtävän virheellisyys.

 

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

 

Asiakasviestintä

PH-Shop ja sen kauppiaat voivat lähettää asiakkailleen sekä markkinointi- ja/tai asiakaspalveluviestejä sähköpostiin. Jos olet rekisteröitynyt verkkokauppaan, voit kieltää markkinointiviestien lähettämisen ilmoittamalla siitä asiakaspalvelu@palvelevahuittinen.fi tai yksittäiselle kauppiaalle palvelun kautta. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen verkkokaupasta. Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan palveluntarjoajan asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Asiakastietoja ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille.

 

Ehtojen muuttaminen

Verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.

 

Vastuunrajoitus

Hyväksymällä nämä PH-Shopin sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot, sekä kuluttaja-asiakas ja palvelua käyttävä myyjä hyväksyvät PH-Shopin osapuolten vastuut.

Palvelu toimitetaan ”sellaisena kuin se on”. Huittisten Sanomalehti Oy ei anna takeita siitä, että PH-Shop toimisi aina keskeytyksettä ja/tai virheettömästi. Huittisten Sanomalehti Oy ei vastaa PH-Shopissa esitellyistä tuotteista tai palveluista, muulloin kuin omien myyntituotteidensa kohdalla. Vastuu tuotteista ja palveluista annetuista tiedoista ja tilaus- ja toimitusehdoista sekä muista mahdollisista kauppiaskohtaisista sopimuksista on jokaisella kauppiaalla itsellään. Huittisten Sanomalehti Oy ei vastaa PH-Shopissa ilmoitetun virheellisen, puutteellisen tai tulkinnanvaraisen tiedon käyttämisestä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, eikä myöskään vastaa PH-Shopin käyttämisen tai siinä esiintyvien toimintahäiriöiden, teknisten vikojen, haitallisten ohjelmistojen, linkkien tai katkosten asiakkaalle tai kolmansille osapuolille aiheuttamista vahingoista. Asiakas on tietoinen, että verkkoympäristö ja verkkopalvelut eivät ole täysin tietoturvallisia ja vastaa omien tietojärjestelmiensä tietoturvan asianmukaisesta hoitamisesta.

 

Reklamaatiot

Asiakkaan tulee reklamoida PH-Shopissa markkinoiduista tuotteista tai palveluista suoraan ko. kauppiaalle. Maksutapahtumien osalta reklamaatiot osoitetaan Checkout Finland Oy:lle.

PH-Shop -palvelua koskevat reklamaatiot pyydetään toimittamaan Huittisten Sanomalehti Oy:n osoitteeseen: Karpintie 16-18, 32700 Huittinen tai sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@palvelevahuittinen.fi.

 

ERIMIELISYYDET

PH-Shop -palveluun ja näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia sekä yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä ohjeita ja suosituksia. Palvelun koskevat mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan sovinnollisesti neuvottelemalla. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus pyytää riitaan kuluttajavalituslautakunnan ratkaisusuositusta. Mikäli sovintoon ei päästä, ratkaistaan osapuolten väliset erimielisyydet Satakunnan käräjäoikeudessa.